טיפים להפקת מסיבת סיום מושלמת

מסיבת סיום עבור התלמידים היא מסיבה שמציינת סיום של תקופה משמעותית בחיים. מקיימים מסיבת סיום כאשר התלמידים מסיימים בית ספר יסודי ועוברים לחטיבת הביניים וכאשר הם מסיימים תיכון. הפקה של מסיבת סיום מורכבת מכמה דברים בהם, כתיבה, בימוי, הפקה, ניהול אומנותי, ניהול מוזיקלי, כוריאוגרפיה, וידאו וכמו כן תאורה, הגברה, תלבושות ותפאורה.

כאשר מארגנים ומתכננים מראש את מסיבת הסיום, הדבר תורם משמעותית להצלחתה. על מנת לצור מסיבת סיום שתהיה לא פחות ממושלמת, יש כמובן להיערך בהתאם. ריכזנו עבורכם טיפים מומלצים שיעזרו לכם לתכנן ולארגן מסיבת סיום נפלאה. מוכנים? אנחנו מתחילים!

הגדרת זמן

בגדול, תהליך הארגון וההפקה נמשך כשלושה עד ארבעה חודשים. אפשר לחלק את התהליך לשלושה שלבים מרכזיים שהם:

-כתיבת ההצגה. בשלב הזה יש לאסוף חומר על השכבה, על בית הספר וכמובן להתאים את הכל לקונספט של ההצגה.

-חזרות. יש לתכנן ולנהל את החזרות על המשחק, השירה והריקוד שיהיו בהצגה.

-מסיבת הסיום. זהו השלב הסופי והחשוב ביותר. יש לבצע פיקוח מתאים ולנהל את ההצגה בצורה הנכונה והמקצועית ביותר.

הגדרת מקום

אין ספק שהמקום יכול להשפיע משמעותית על אופי ההצגה או האירוע. על כן, יש להגדיר אותו מבעוד מועד. יש לחשוב האם ההצגה תתקיים בבית הספר/בתיכון, או שאולי היא תתקיים בחיק הטבע, באולם קטן וכו'. כאשר יוגדר המקום, יהיה קל יותר להמשיך את תהליך ההפקה.

הגדרת תקציב

חשוב להגדיר את התקציב מראש ולאשר אותו מול הנהלת בית הספר/התיכון. יש להזין נתונים הקשורים לתקציב זה בקובץ אקסל מסודר. כך אפשר לבצע מעקב ולבדוק שלא חורגים מהתקציב שהוגדר.

התקשרות עם ספקים

מומלץ לבחור את הספקים השותפים לאירוע בקפידה רבה. אלו ספקים שאחראים על הפן האומנותי וכאלה שאחראים על הפן הטכני. חשוב מאוד לבדוק שיש לכולם ניסיון משמעותי וכמו כן שיש עליהם המלצות.

הגדרת הקונספט של ההצגה או האירוע

יש לבחור נושא שיהיה רלוונטי לתלמידים וכמובן גם יעניין את המבוגרים. כמו כן, רצוי מאוד שיהיה זה נושא, שכל תלמיד ותלמידה יוכלו לקחת בו חלק. רמת התכנים צריכה להיות גבוהה, ערכית וגם חינוכית. מומלץ לכלול תכנים שיכילו לא רק שירים אלא גם ריקודים.

אטרקציות ומתנות למשתתפים במסיבת הסיום

על מנת שהאירוע יהיה בלתי נשכח וגם מיוחד, יש לשלב כל מיני אטרקציות כמו:

-צילום מגנטים

-קיר בלונים מפואר. אפשר לפנות לחברה מתמחה ולבקש לעצב קיר בלונים לאירוע. קיר זה יהיה צבעוני ומרשים עם מגוון גדול של בלונים בכל מיני גדלים וצורות.

-דוכן שוקולד לאירועים.

מבחינת מתנות, אפשר לחלק את אלה:

-חולצות עם הדפסים משעשעים ומצחיקים המתאימים לתלמידים. ניתן לפנות לחברה המציעה שירותי הדפסת חולצות למסיבת סיום ולהזמין את כמות הנדרשת וזאת בהתאם למספר התלמידים.

    נגישות